Za výhledy na Friedlerův kopec

Následující trasa je taková, která není značená v terénu ani na žádných běžně dostupných mapách. je to trasa, kterou jezdí místní lidé a o kterých si myslí, že vedou takovými místy, která stojí za to navštívit.

"Za výhledy na Friedlerův kopec" - 12 km, 520 - 610 m. nad m.; Chotěboř - Příjemky - Počátky - Chotěboř
Trasa vede nejprve po silnici č. 345 směrem na Ždírec nad Doubravou, ze které cca 300 metrů za hranicí města (za areálem firmy Alka) odbočuje vpravo lesní silnice. Ta nás dovede téměř do Příjemek (pozor na psi u samoty). Při vjezdu na hlavní silnici pojedeme opět vpravo, směrem na Jitkov. Těsně před koncem obce Příjemky odbočíme znovu vpravo a kolem malého rybníčku pojedeme po asfaltové cestě do kopce. Téměř na jeho vrcholu stojí vysílač, od kterého je hezký rozhled - vidět je téměř celá západní část Ždárských vrchů (Kamenný vrch u Vojnova Městce, Pešava, Havlíčkova Borová, Hlinsko, vysílač u hydrometeorologické stanice na Otavě u Svratouchu...), Jihlavské vrchy (Křemešník), Orlík u Humpolce, zříceninu hradu Lipnice, vrch Melechov i další zajímavá místa. Za dobré viditelnosti můžeme na jihozápadě vidět i výběžky Středočeské pahorkatiny, Ještěd a Bezděz je pak možné spatřit na severozápadě. Pěkný výhled z tohoto místa je samozřejmě i na celý jižní hřeben Železných hor.
Od vysílače pokračujeme po cestě dolů až do Počátek, kde se dáme po silnici doprava směrem na Dobkov a Chotěboř.